Feladataink

Get Adobe Flash player

 

Get Adobe Flash player


 

Hírek, aktualitások

Ezeken a vasútvonalakon utaztak legtöbben...

2019.01.24. 09:34

Vasút

Milliós nagyságrendű utasszám bővülést könyvelhetett el három vonalán tavaly a MÁV – tudatta az állami vasúttársaság.

Csaknem 2,4 millióval nőtt a három legforgalmasabb vasútvonal utasszáma tavaly:

  • a Budapest–Vác–Szob,
  • a Budapest–Cegléd–Szolnok,
  • valamint a Budapest–Székesfehérvár vasútvonalon

összesen közel 34,6 millió ember utazott a tavalyi évben. A szolgáltatási színvonal javításának és a fejlesztéseknek köszönhetően a tíz legforgalmasabb vonalon

  • 2,8 millióval emelkedett

az utasok száma 2017-ről 2018-ra. A fejlődés az utazási kényelem, komfort terén a jövőben sem áll meg: jövő évtől az új járműbeszerzések révén az elővárosokban szinte teljes mértékben modern motorvonatok szállítják majd az utasokat.

Három vasútvonalon egyaránt az utasszám emelkedése volt megfigyelhető:

  • a Budapest–Vác–Szob vonalon a 2018-as utasszám 620 ezerrel haladta meg a 2017-est, megközelítve a 12,6 millió főt. Ezzel a 70-es átvette a legforgalmasabb vasútvonal címet az előző években vezető Budapest–Cegléd–Szolnok vonaltól;
  • a Budapest–Cegléd–Szolnok vonalon a növekedés 300 ezer fő volt, az utasszám így 12,5 millió főre nőtt tavaly;
  • a Budapest–Székesfehérvár vonalon is jelentős volt az utasszám emelkedés, mintegy másfél millióval utaztak ezzel a járattal. A vonalat 2018-ban összesen 9,4 millióan vették igénybe.

A legtöbb utas által használt két legnépszerűbb elővárosi szakaszon (a váci és a ceglédi vonalon) 2019 végétől KISS emeletes motorvonatokat állít forgalomba a vasúttársaság, erről itt írunk bővebben.

Ezt a tíz vasútvonalat választották a legtöbben

A tíz legnépszerűbb magyarországi vasútvonalon az előzetes számok alapján 2018-ban összesen 74 millióan utaztak. Ez 2,8 millióval haladja meg a 2017-es eredményeket. A 10 legnagyobb utasforgalmú vonal (a 2018-as utasszámok sorrendjében):

  1. 1.       Budapest–Vác–Szob;
  2. 2.       Budapest–Szolnok;
  3. 3.       Budapest–Székesfehérvár;
  4. 4.       Budapest–Újszász–Szolnok;
  5. 5.       Budapest–Cegléd–Debrecen–Nyíregyháza–Záhony;
  6. 6.       Budapest–Hegyeshalom–Rajka;
  7. 7.       Budapest–Tatabánya;
  8. 8.       Budapest-Miskolc–Nyíregyháza,
  9. 9.       Budapest–Esztergom
  10. 10.   Budapest–Hatvan.

A tavaly év végi adatok alapján a legjelentősebb mértékű utasforgalom-emelkedés az elővárosban a Budapest-Déli–Tatabánya szakaszon volt, ahol 18 százalékkal választották többen a kötöttpályás közlekedést, mint egy évvel azelőtt. Ezen a vonalon 2018-ban közel 4,8 millióan utaztak. Csak kismértékben marad el ettől a székesfehérvári vonal 18 százalékos növekedése, az esztergomi vonalon pedig 17 százalékkal nőtt az utasforgalom. Mindkét vonalon rekordszámú – a székesfehérvárin 9,4, az esztergomin 3,9 millió – utas vásárolt menetjegyet.

A kunszentmiklós-tassi vonalon – részben a modern FLIRT motorvonatok közlekedésének köszönhetően – szintén jelentős, 15 százalékos emelkedés történt 2017-ről 2018-ra. A vonalon utazók száma tavaly meghaladta az 1,8 milliót.

(Forrás: www.vg.hu)