Feladataink

Get Adobe Flash player

 

Get Adobe Flash player


 

Hírek, aktualitások

Mozdonyokat és kocsikat vásárolna a vasúttársaság...

2019.06.21. 10:40

Vasút

Homolya Róbert: Idén nyáron stratégiai cél a balatoni közlekedés színvonalának javítása, ugyanis jelentős a forgalom növekedése, a MÁV új stratégiát terjeszt a kormány elé.

Saját forrásból is korszerűsíti állomásait a MÁV, emellett a vállalat vezetése új stratégiát készített a vasúti közlekedés színvonalának javítása érdekében.

A MÁV Zrt. és a személyszállítást ellátó MÁV-Start Zrt. célja, hogy csökkenjen az eljutási idő, és javuljon a színvonal, a társaságok ennek megfelelően alakítják beruházási tervüket – közölte tegnap egy szakmai háttérbeszélgetésen Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója. Mint elmondta, a MÁV-Start már megrendelt 19 korszerű KISS motorvonatot a svájci Stadler Bussnang AG-től, és egy tegnapi szerződésmódosításnak köszönhetően hamarosan további 21 emeletes jármű gyártása kezdődhet meg. Emellett a MÁV 85 új mozdony megvásárlását készíti elő. A járműpark korszerűsítése azért elsődleges, mert a kocsik húsz százaléka tartozik a korszerű flottába, ennyi rendelkezik légkondicionáló berendezéssel. Kerékgyártó József, a MÁV-Start vezérigazgatója az új InterCity-programról (IC+) elmondta, hogy július közepéig húsz jármű elkészül, ezt követően hetven építését tervezi a vasúttársaság. Kormányzati döntés szükséges viszont ahhoz, hogy további 210 IC+ kocsi készülhessen. Ez azért lenne lényeges, mert így a szolnoki

gyártókapacitásokat, illetve a munkaerő-felvételt jobban lehet tervezni. A járműberuházásokról a vezérigazgató elmondta, hogy összesen 16 hibrid – a villamosított és a nem villamosított vonalakon is közlekedni képes – motorvonatot készülnek beszerezni az észak-balatoni vonalra, de ezeket a járműveket máshol is forgalomba lehet helyezni.

Homolya Róbert az állomásfejlesztési programokról elmondta, hogy a MÁV évente négy-öt mil­liárd forintot tud erre a célra fordítani. Az ötven legfontosabb állomást újítanák meg 2023-ig. Idén a következőkön kezdődik meg a munka: Bicske alsó, Alsógöd, Felsőgöd, Nagymaros–Visegrád, Szob, Sződ-Sződliget, Albertirsa, Kőbánya-Kispest. Emellett megkezdődnek Zugló és Kőbánya alsó állomások tervezett karbantartási munkálatai, de már folynak a teljes felújítás előkészületei is – tette hozzá Homolya Róbert.

Lapunk érdeklődésére az elnök-vezérigazgató elmondta, hogy idén nyáron stratégiai cél a balatoni forgalom színvonalának javítása, ugyanis az idei nyári menetrend első hétvégéjén a bázishoz képest 27 százalékos volt az utasforgalom növekedése. Pünkösdkor 9,6 százalékkal növekedett a forgalom tavalyhoz képest. Mint elmondta, a MÁV elkészítette a vasúti közlekedés új stratégiáját, amit hamarosan a kormány elé terjesztenek. Abban az esetben, ha ezek alapján megvalósulnak a fejlesztések például a pályahálózaton és a járműpark esetében, Budapestről Debrecenbe két óra két perc, Szegedre két óra hét perc, Békéscsabára két óra tíz perc, Székesfehérvárra negyven perc, Győrbe egy óra 17 perc, Miskolcra pedig egy óra 47 perc alatt lehet eljutni vasúton. A Déli pályaudvar–Kelenföld-szakaszon található alagút jelenleg nem alkalmas a KISS motorvonatok közlekedtetésére, így a dunántúli járatok esetében Kőbánya-Kispest vagy Kelenföld lehet a végállomás.

Az alagútban a műtárgy átépítése szükséges, ennek lehetőségét és finanszírozását vizsgálja a vasút­társaság.

(Forrás: www.magyarhirlap.hu)